2012-05-25 08:14:37

Zanimljivo istraživanje o varanju na ispitima

  Pedagoginja Martina Domladovac Prstac provela je zanimljivo istraživanje među učenicima sedmih i osmih razreda. Učitelji su pozorno odslušali rezultate  ankete na sjednici Učiteljskog vijeća. Vjerujemo da bi ovo moglo zanimati učenike i njihove roditelje.

 Na sljedećoj stranici možete pročitati interpretaciju istraživanja i komentare naše pedagoginje...

Interpretacija akcijskog istraživanja o varanju na testu

 

U 7. i 8. razredu pitali smo učenike o varanju na testovima.

Zanimljivo! Sedmaši i osmaši gotovo se ne razlikuju u pogledu na varanje, osim u jednom: većina sedmaša smatra da od varanja imaju više štete, a većina osmaša smatra kako ipak imaju više koristi. (Možemo li to možda nazvati borbom za opstanak prije upisa u srednju školu?!)

Učenici prije i lakše prepoznaju kad netko vara nego što to prepoznaju učitelji. Smatraju da učenici varaju na testovima često. Najčešći način varanja je šaptanje, okretanje prema tuđem testu, a na 3. mjestu je šalabahter.  

Zanimljivo! Učenici kao najčešći razlog za varanje navode lijenost i loše upravljanje vlastitim vremenom, zatim neznanje i neučenje, a tek onda želju za boljom ocjenom. Najzanimljiviji način varanja smatraju taj da učenici npr. a razreda poslikaju mobitelom test i daju ga b razredu. Zanimljivim i vrlo lako provedivim smatraju zamjenjivanje testova u klupi, a postoji i praksa ostavljanja udžbenika u wc-u pa se tijekom testa traži van …

Zanimljivo! Učenici podjednako varaju kod strogih i kod popustljivih učitelja. Šalabahtere izrađuju iz dva razloga: ne da im se učiti (iako su neki svjesni da i tada uče) i šalabahter im daje sigurnost iako ga ne koriste.

Učenici smatraju da najčešće varaju iz kemije, biologije, hrvatskog i povijesti; učenici smatraju da nije uopće potrebno varati iz tjelesnog, likovnog, vjeronauka, glazbenog i sata razrednika (ha ha ha); svi učenici smatraju da je nemoguće varati iz geografije i osmašima je nemoguće iz matematike.

Neznačajan broj učenika izostaje s nastave kad pišu testove. (Hvala Bogu i hvala roditeljima!)

Globalno: većina ispitanih učenika vara često, vrlo malo učenika rijetko, a tek nekolicina nikada ne vara! (Gdje su učenici koji pišu test zato što žele testirati sebe i svoje sposobnosti?! Intrizična motivacija?! Etički kodeks?! Ljudi, koliko je tu znanja? Bodovni pragovi!!!)

Kad bi varanje bilo kažnjivo, ¾ učenika više ne bi varalo! (Ujednačimo kriterije!)

 

Zahvaljujem svim učenicima 7. i 8. razreda na suradnji i iskrenim odgovorima!

 

Martina Domladovac Prstac, prof. hrv. jezika i pedagogije


Osnovna škola "Slava Raškaj" Ozalj